01.04.2018

Ліцензія на вивіз і збір сміття – обов’язковий документ для здійснення діяльності, пов’язаної з перевезенням твердих побутових відходів на місця поховання. З 2016 року в силу вступив закон, який зобов’язує кожне підприємство, яке проводить транспортування сміття, отримати ліцензію. Раніше подібні документи були потрібні лише для полігонів та інших місць поховання твердого утильсировини. У 2017 році не планується змін в законодавстві. Вивіз сміття з 2017 року буде відбуватися за правилами, встановленими раніше.

Які види діяльності ліцензуються

Згідно з 2 і 3 пунктам Федерального закону №458-ФЗ, ліцензування вивезення сміття відбувається нарівні з іншими видами діяльності:

  • Збір твердих побутових і комунальних відходів
  • Очищення, сортування і підготовка до переробки
  • Утилізація або переробка ТПВ і ТКО
  • Повторне часткове або повне використання сміття
  • знешкодження
  • Зберігання та накопичення

Будь-який з перерахованих видів діяльності вимагає окремого ліцензування, в іншому випадку діяльність ІП або організації вважається незаконною. При цьому ліцензію необхідно отримувати окремо на всі види діяльності. Нерідко ІП займаються тільки транспортуванням, а потім починають брати відходи на зберігання і не замислюються, чи потрібна ліцензія.

Інструкція по отриманню ліцензії на збір і вивіз

Для того щоб отримати дозвільні документи на вивезення твердих відходів необхідно:

  1. Зареєструватися як приватний підприємець. Вистачить і простої форми ВП.
  2. Створити та активувати рахунок в банку, куди будуть надходити кошти на оплату послуг організації, і звідки будуть виплачуватися податки.
  3. Вибрати схему оподаткування
  4. Відвідати Росспоживнагляд для отримання ліцензії

Щоб виконати останній пункт підприємець зобов’язаний зареєструвати в Росспоживнагляд висновок, в якому обумовлюються основні моменти поводження з відходами. Після цього збирається необхідний пакет документації, який включає в себе:

  1. Санітарно – епідеміологічний висновок. Тут описуються основні нормативи до будівель, інструментів, які будуть використовуватися для поводження з ТПВ.
  2. Заява про те, що підприємець бажає отримати ліцензію. Воно повинно бути оформлено за всіма необхідним стандартам.
  3. Дублікат свідоцтва про реєстрацію в якості індивідуального підприємця
  4. Копії установчих довідок.
  5. Документи, які підтверджують оплату податку за ліцензію.
  6. Довідки про наявність всіх необхідних споруд і пристосувань для транспортування ТПВ.
  7. Трудові договори з працівниками підприємства.
  8. Копія довідки, яка доводить постановку підприємця на облік в податкову службу.

Всі зібрані документи відправляються в реєстраційний орган за місцем прописки індивідуального підприємця або офіційної адреси організації. Вони розглядаються від 60 до 90 днів. Якщо все оформлено правильно, то міська влада йдуть назустріч подібним бізнес – ідей, так як бажаючих займатися утильсировиною в Росії трохи. Ліцензія на вивіз сміття, особливо ТПВ (тобто безпечних відходів) зазвичай видається без проблем.

Вартість ліцензії та термін дії

Актуальність дозвільного документа зберігається протягом п’яти років з моменту отримання. Після закінчення термін ліцензія може бути продовжена повторної здачею необхідних довідок.

Дозвіл на збір і транспортування можна зробити безстроковим. Для цього необхідно довести, що здобувач буде виконувати тільки ту діяльність, яка дозволена ліцензією. Коштувати це буде 300 000 рублей. Що стосується штрафів при недотриманні санітарних правил з транспортування, то для індивідуальних підприємців розмір санкцій становить 50 000 рублів. При серйозному порушенні робота організації може бути припинена на термін до 90 днів.

Вимоги до претендента

Щоб отримати ліцензію на вивезення сміття у 2017 році, претендент повинен:

  1. Дотримуватися всі встановлені законодавчі та санітарно-епідеміологічні норми щодо утримання та обслуговування транспорту, роботи персоналу.
  2. Проводити щоденний інструктаж з працівниками за встановленою схемою. У разі порушення ліцензія може бути вилучена на невизначений термін
  3. Подбати про наявність інвентарю та обладнання, який відповідає встановленим правилам і нормам.
  4. А також про наявність достатньої кількості спеціалізованих транспортних засобів для обслуговування обраної території. Транспортні засоби повинні бути обладнані системами навантаження і розвантаження контейнерів.

Слід зазначити таку особливість ліцензування: якщо здобувач планує працювати з відходами 5 класу небезпеки, проблем на етапі отримання дозвільних документів практично не виникає. Підприємцям бажаючим транспортувати відходи з 1 по 4 клас небезпеки доведеться пройти певну кількість перевірок, їм можуть вимагатися певні довідки та дозволи.

Отримання ліцензії для роботи з ТПВ не займає багато часу і можливо навіть для недавно відкрився ВП. Держава йде назустріч у питаннях, що стосуються екологічної обстановки.

Відео з оглядом усіх змін, що стосуються сфери поводження з твердими утильсировиною:

Ліцензія на вивіз сміття в 2017 році: чи потрібна вона, як її отримати Ссылка на основную публикацию

Від Борис Каролович

Ололо