Колись актуальний збірний металевий гараж став пережитком минулого. Сьогодні прогресивні технології зведення гаражних конструкцій та інноваційні будматеріали дозволяють побудувати міцний, довговічний, естетичний і прийнятний за ціною Автобокс, що відповідає сучасним вимогам якості та безпеки. Одним з таких матеріалів стали пенополиуретановие сендвіч-панелі, що володіють будівельною готовністю в поєднанні з високими експлуатаційними властивостями, що і пояснює стійкий інтерес до них учасників ринку комерційного і індивідуального будівництва.


Серед існуючих конструктивних варіантів гараж з цього багатошарового сучасного матеріалу, зібраний за модульним принципом, вважається куди більш вигідним рішенням, ніж традиційна блокова або цегляна споруда. Його відносно просто монтувати, немає необхідності додатково утеплювати або обробляти всередині і зовні. У нашій статті ми з’ясуємо позитивні і негативні сторони гаражного боксу з сендвіча, зупинимося на необхідних технологічних операціях з його складання і поділимося корисними порадами досвідчених майстрів.

Особливості

Своїм оригінальною назвою сендвіч-панелі зобов’язані своєрідною тришарової структурі, що викликає асоціації з американської багатошарової різновидом бутерброда – сендвічем.

Найпоширеніше конструктивне рішення модульного будівельного матеріалу представлено:

  • Двома пофарбованими або оцинкованими сталевими профільованими листами, які виконують армирующие і захисні функції.
  • Сердечником – теплоізоляційним шаром мінеральної вати, скловолокна, пінополіуретану, самозагасаючого спіненого матеріалу пінополістиролу, що має в складі антипірени або пенополіізоціанурата.


У деяких випадках зовнішню обшивку від теплоізолюючого шару відділяють спеціальною плівкою, для якої характерна мембранна структура і одностороння внутрішня проникність. Вона захищає утеплювач від зовнішніх факторів і перешкоджає скупченню конденсату в весняно-літній сезон.

Для виготовлення сендвіч-панелей перераховані шари склеюють один з одним на високоточному прес-обладнанні в умовах звичайного або високого температурного режиму. В результаті виходить чудовий інструмент з великою областю застосування в будівництві і обробці.

утеплювачі

Будь-які збірні гаражі з сендвіч-панелей – об’єкти підвищеної пожежонебезпеки. З цієї причини при їх покупці так важливо цікавитися, який утеплювач в них використаний. Найкращим видом утеплювача вважають мінеральну вату. Він довговічний, пожароустойчив і екологічний, так як навіть в умовах підвищеного температурного режиму виключає виділення токсинів, що завдають шкоди навколишньому середовищу і небезпечних для людського здоров’я.



Термін служби поліуретану і пінополістиролу коротше, ніж у мінеральної вати. Їх відповідність правилам пожежної безпеки обумовлено використанням при виробництві сировини з додаванням антипіренові просочень, що сприяють самозагасання утеплювального матеріалу. Зате полімерні утеплювачі мають відмінну, майже 100% водонепроникність. Тоді як гігроскопічна минвату доводиться добре захищати від впливу вологи. Слід знати, що полімери виділяють токсини при горінні.


Що стосується пенополіізоціанурата, то цей інноваційний утеплювач має всі переваги базальтового волокна (мінеральної вати) і полімерних наповнювачів, але у нього немає їх мінусів. За покупку таких панелей доведеться заплатити в 1,5 рази більше.



зовнішня обшивка

Покриття «сендвічів» буває абсолютно різним.

Облицювання виконують з наступних матеріалів:

  • Декоративного важкогорючих паперово-шаруватого конструкційного пластика «Манмініта».
  • Важкогорючих деревоволокнистих плит.
  • Тонколистових оцинкованих сталевих листів, що мають фінішне захисне полімерне покриття. \



  • Сталевих оцинкованих смуг.
  • Алюмінієвих листів.
  • Вологостійкої фанери.
  • Легованих листів.




Стабільно високим попитом користуються сталеві або алюмінієві панелі, металеві стінки яких оцинковують або обробляють захисними полімерами: поліестером, пластизолем, Полідіфторіонад, пуралом (Pural). За рахунок таких покриттів панелям не страшні механічні пошкодження, корозія, агресивні хімікати або вальцювання листового матеріалу.

Сендвічі, облицювання орієнтовано-стружкових плит (OSP) застосовують для каркасного будівництва. Потрібно мати на увазі, що гаражу з них буде потрібно сайдинг або обробка будь-яким видом вагонки.


Галузь застосування

Відповідно до призначення сендвіч-панелі бувають:

  • Покрівельними, з яких збирають утеплені дахи. Їх зовнішня сторона виконана з рельєфного профілю, що забезпечує можливість організувати водостік. Для з’єднання використовується замковий кріплення.
  • Стіновими – з них формують стіни в несучій каркасі. Фіксація між собою сусідніх плит виконується шляхом шпунтового з’єднання, що забезпечує можливість швидкої збірки «коробки».


Тим, у кого є час і необхідні будівельні навички, цілком під силу впоратися з самостійної будівництвом Автобокс з сендвіч-панелей. Всім іншим варто подумати про придбання готового комплекту гаражної конструкції для збирання «під ключ» у надійного виробника.

конструкція

Використання готового комплекту утеплених панелей, металоконструкцій, кріплень і добірних елементів для будівництва швидкомонтованих збірного гаража-конструктора – найпростіше і вигідне рішення. Адже при складанні потрібно лише керуватися схемою і слідувати рекомендаціям виробника, а не витрачати час на конструювання боксу, купувати метал, різати і підганяти елементи.



Сьогодні на ринку представлені всілякі модульні гаражі, що відрізняються конфігурацією, кількістю паркувальних місць, розмірами самої будови і в’їзду, типом даху – одно- або двосхилим. Стандартну конструкцію можна доповнити посиленим підставою, утепленими воротами, дверима, склопакетами.



Незважаючи на те, що розбірний Автобокс не є капітальною спорудою, йому притаманні функціональні характеристики звичайного будови для зберігання автотранспорту. Пересувна конструкція має всі необхідні комунікації і системи, завдяки яким можна повноцінно обслуговувати транспортний засіб. Головне достоїнство збірного боксу, облицьованого сендвічами – можливість багаторазової збирання-розбирання і транспортування, що ніяк не відбивається на його робочих якостях і зовнішньому вигляді.

Плюси і мінуси

У будь-якого сучасного будматеріалу є як сильні, так і слабкі сторони. Сендвіч-панелі – не виняток.

переваги:

  • Висока швидкість будівництва, що сприяє зниженню його термінів в 10 разів і більше – це наочно демонструють швидкобудуюємі модульні автобокси.
  • Можливість всепогодної установки пінополіуретанових сендвічів, що виключають влагонакопленія і стійких до негативних температур.
  • Безпроблемна транспортування і зниження витрат на перевезення будматеріалу, так як панелі відрізняються не тільки міцністю, але і відносно невеликою вагою.
  • Знижена навантаження на підставу в 100 разів або більше. З цієї причини відпадає необхідність дослідити грунт перед будівництвом і можна заощадити на зведенні капітальної несучої конструкції.



  • Виключають необхідність додаткової обробки, оскільки плити являють собою заводський продукт, повністю готовий до використання. Фасадні сендвічі можуть похвалитися ідеальною поверхнею, якої просто не потрібна як внутрішня, так і зовнішня обробка.
  • Гігієнічність: стійкість до поразки грибком або цвіллю, завдяки чому їх використовують для зведення об’єктів харчової промисловості та громадського харчування.
  • Низькі показники вологопоглинання, навіть в умовах порушення герметичності в місцях з’єднання панелей один з одним вони не будуть перевищувати 3%.



Окремо потрібно сказати про відмінні теплоізоляційні властивості цього матеріалу. Сердечник з базальтової вати з урахуванням товщини сендвіча 15 см забезпечує таку ж теплоізоляцію, як звичайна цегляна стіна товщиною 90 см, що дає можливість скорочення витрат на оплату опалення будівлі в процесі експлуатаційного користування.

У відгуках користувачі збірних гаражних боксів часто відзначають, що зберігання авто в теплому і, що важливо, сухому гаражі, де мінімальна вологість підтримується завдяки продуманій системі вентиляції, продовжує термін служби деталей і агрегатів. Та й займатися обслуговуванням або ремонтом «залізного коня» в теплому боксі набагато комфортніше, ніж в холодному приміщенні.


До недоліків можна віднести:

  • Нетривалий термін служби – близько 45-50 років. Хоча за запевненнями виробників, оцинкована сталь, яка використовується в якості оболонки сендвіч-панелей, має високі фізико-технічними властивостями. Плюс захист самої оболонки забезпечує грунтовка в сукупності з антикорозійним і полімерним покриттям. Чи варто сподіватися на це – вирішувати вам.
  • Неможливість установки на стінах габаритних навісних полиць або інших важких меблевих конструкцій.
  • Необхідність контролювати стан замкових частин сендвічів при монтажі в умовах низьких температур.
  • Відсутність «вандалостійкості», як у залізобетонних споруд чи будівель з цегли, тому існує ризик злому або поверхневих механічних пошкоджень – сколів, подряпин.
  • Використання панелей з базальтового волокна в обов’язковому порядку вимагає хорошу вентиляцію. На відміну від однорідних матеріалів, сендвічі з мінеральної вати мають нижчу продуктивність теплоізоляційної здатністю.
  • Імовірність появи протягу через щілин на ділянках стикування сусідніх панелей в разі порушення схеми складання і промерзання стиків конструкції в морозну погоду.
  • Досить високу вартість споруди, але оскільки покупка того ж бетону, цегли або якісного пиломатеріалу обходиться дорожче сендвічів, то все це відносно.



Як розрахувати?

При розробці проекту Автобокс і виборі розмірів майбутньої споруди зручно відштовхуватися від типових розмірів сендвічів, щоб зайвий раз не різати матеріал в процесі монтажу. Їх довжина варіюється в межах 2-12 м, мінімальна робоча ширина становить 0,5 м, а максимальна – 1,2 м. За товщиною вироби підбирають, орієнтуючись на місцеві кліматичні умови.

Один середній легковий автомобіль поміщається в Автобокс розміром 4х6х3 м (ширина * довжина * висота) і з воротами розміром 3х2,25 м. Розрахуємо кількість сендвічів, необхідних для його зведення, за умови, що будуть використовуватися стінові панелі з наповненням з мінвати (товщина 100 ), розміром 1160х6500 (робоча ширина * довжина) і площею 7,54 м2.

Для обчислення площі вертикальних поверхонь використовується формула:

S стін = 2 (4 + 6) х 3 – (3 х 2,25) = 53,25 м2

Для розрахунку потрібної кількості матеріалу:

m = S стін? S одного сендвіча = 53,25? 7,54 = 7,06 м2

Тобто необхідно 7 панелей.

Будувати гараж на дві машини за принципом «багато – не мало» неправильно. Порожній простір вказує на нераціональну витрату грошей. Грамотний підхід до будівництва має на увазі чітке визначення оптимальних розмірів боксу на 2 авто з їх подальшим включенням в проект і видаткову кошторис.

При будівництві двомісного гаражного боксу виходять з того, що одне паркувальне місце відповідно до будівельних норм має мінімальні габаритні розміри:

  • По ширині – 2,3 метра.
  • По довжині – 5,5 м.
  • По висоті – 2,2 м (з урахуванням висоти ТС).

Головним орієнтиром при розрахунку всіх розмірів гаражного боксу служать габарити транспортних засобів, які планується в ньому зберігати.

Потрібно врахувати, що:

  • Між бічними стінками боксу і дверима авто потрібно залишати по 60-80 см, щоб можна було безперешкодно виходити з автомобіля, не б’ючи і не дряпаючи двері.
  • Будь-яка гаражна планування передбачає між ТЗ наявність зазору шириною, рівній ширині до кінця відчинених дверей авто з запасом 15-20 см. На думку досвідчених автовласників, найзручніше розміщувати транспортні засоби на відстані 90 см один від одного, що дозволяє спокійно відкривати двері, не побоюючись за їх цілісність.
  • Спереду і ззаду авто також потрібно місце для проходу, що забезпечує зручність переміщення користувача до будь-якої точки Автобокс, не забруднивши одяг про машину або стіни. Цій умові задовольняє прохід 50-60 см.


Щоб розрахувати висоту будівлі для зручного перебування всередині нього, до середнього людському росту – 175 см додають 50 см. Ширину воріт визначають виходячи їх ширини ТС плюс 0,8 м (по 0,4 м праворуч і ліворуч).

Керуючись даними розмірами, проводиться точний розрахунок розмірів боксу на 2 авто, а потім по вищенаведеної формулі обчислюють необхідну кількість будматеріалу. Розрахунок розмірів великого гаража типу міні-ангара на 3 або 4 машини однакова.

Наведемо розміри готових модульних боксів з різною кількістю паркувальних місць і однаковим розміром воріт 3х2,25 м.

Габарити:

  • Двомісного гаража – 8х6х3 м.
  • Чотиримісного гаража з двома воротами – 8х10х3 м.
  • Чотиримісного гаража з двома в’їздами – 8х10х5 м.


Одна з переваг будівництва гаража своїми силами – вибір будь-яких розмірів будови з урахуванням власних потреб. Це може бути місткий гаражний бокс розмірами 6х12 м з розширеним функціоналом, де можна не тільки зберігати два автомобіля, але використовувати частину приміщення як міні-цеху або ремонтної майстерні. У цьому випадку за основу беруть проект типового боксу і збільшують його габарити, виходячи з поставленого завдання. Висота будівлі з боку в’їзду становить 3,6 м, а з тильного боку – 2,2 м.



Ще одне практичне і вигідне рішення – двоповерховий гаражний бокс, припустимо, розміром 5х4х6 м. Багатьом автолюбителям подобається проводити більшу частину вільного часу в гаражі, запрошувати туди друзів і навіть залишатися ночувати. Для подібного проведення часу як не можна краще підходить просторий другий поверх, де можна облаштувати житлову кімнату з домашнім кінотеатром, більярдної і т. Д. При бажанні можна зробити прибудову, де буде розміщуватися душова кабінка та санвузол.



підготовка ділянки

Для установки гаража з сендвіч-панелей не потрібно грунтовний фундамент, що автоматично позбавляє власника від необхідності рити котлован і витрачати кошти на покупку центнерів бетонної суміші. Якщо будівництво планується на дачі або прибудинкової території, то на обраному місці потрібно видалити будь-яку рослинність, зняти дерен і розрівняти землю. Під монтаж Автобокс потрібно гравійна відсипання або забетонована площадка.


Як побудувати?

Той, хто розбирається в конструюванні і технології металообробки, зможе сам звести гаражний бокс, облицьований сендвіч панелями, мало в чому поступається готовим рішенням. У разі спорудження своїми руками потрібно детальна розробка проекту і створення креслення Автобокс. Конструкція складається з каркаса, на виготовлення якого йде сталевий профіль (куточки рівнополочні, гарячекатані 75х75, швелера 140х60), забетонований у фундаменті.

Якщо в плани входить розбирання боксу, то обходяться без бетонування в фундамент стійок каркасної частини і з’єднують сендвічі різьбовими кріпленнями замість зварних. При монтажі стійок збірної конструкції до основи за допомогою опорних пластин вони прикручуються до анкер-шпильок (діаметром різьблення болта від 14 до 16 мм), забетонованих на глибині 50-80 см. Перевага подібного рішення – легке від’єднання панелей з подальшим демонтажем каркаса.

Якщо ви збираєтеся прилаштувати гараж до будинку, то потрібно дотримуватися деяких правил і дотримати ряд вимог:

  • Найголовніше – отримати офіційний дозвіл у відповідній інстанції. Так як відомості про нерухоме майно містяться в Росреестра, то слід знати, що незаконні перетворення житлового об’єкта виключають згодом можливість здійснювати операції з такою власністю.
  • Розташовувати гаражний прибудову з правого або лівого боку від основної будівлі.
  • Небажано зводити прибудову на фундаменті меншої глибини, ніж біля основи житлової будівлі. Якщо грунт спучиться, то це спровокує помітну деформацію обох будівель.
  • В ідеалі будівництво і гаража, і вдома виробляють одноразово. Переваги такого рішення – загальна підземна конструкція, що несе, а також однаковий час усадки бетону і осідання грунту.
  • Рекомендується обладнати Автобокс двома виходами: одним, сполучених безпосередньо з будинком, другим – провідним на вулицю.
  • Загальну стіну необхідно ізолювати негорючим матеріалом, так як прибудова є об’єктом підвищеної пожежної небезпеки. З цієї ж причини бокс обов’язково оснащують пожежною сигналізацією.

фундамент

Перед тим, як проводити будь-які земляні роботи, потрібно зробити розмітку ділянки під будівництво. Цю задачу найпростіше вирішити за допомогою кілків, поглиблених в грунт, і линви. Натягнутий шнур сприяє створенню рівної лінії. Розглянемо, як встановити стрічкове підстава.

Послідовність робіт:

  • Копка траншеї. По периметру ділянки і в центрі майбутньої споруди викопують канаву глибиною 0,4 м і шириною – 0,4 м. В умовах нестабільного ґрунту глибину фундаменту збільшують за допомогою гвинтових паль або столбчато-стрічкового фундаменту.
  • Створення піщано-гравійної подушки. Спочатку виробляють засипку вологого піску і утрамбовують його так, щоб вийшов рівномірний шар товщиною 10-15 см. Потім піщану прошарок засипають гравієм на аналогічну товщину. Коли замерзає грунт спучується, подушка виступає в якості амортизатора, нейтралізуючи деформують впливу на бетонну основу.
  • Виготовлення опалубки. Для цих цілей з обрізних дощок збивають невеликі щитки шириною 15-20 см. Використовуючи розпірки, упори і укоси, по краях канави встановлюється опалубка.
  • Організація ізоляції. Для цього використовують щільний поліетилен або руберойд. Ізолюючий матеріал розстеляють на дні канави, повністю покривають стінки і опалубку зсередини.



  • Армування підстави. З арматурних прутів виготовляється об’ємна конструкція, що представляє собою чотири прута, з’єднані один з одним. Стійки фундаменту теж зміцнюють армуванням. З’єднувальні елементи роблять з фрагментів арматури, зварюючи їх або скріплюючи дротом.
  • Укладання металоконструкції. Правильний монтаж металевої конструкції в траншею на увазі її розміщення на невеликому підвищенні, яке споруджують з уламків цегли або іншого відповідного матеріалу, а не на дні канави.
  • Заливка бетону. Заливка бетонного розчину супроводжується утворенням повітряних бульбашок, які необхідно видаляти за допомогою штикування незастившей суміші будь-яким рівним предметом – прутом, стрижнем, палицею.



В кінці рідкий фундамент розрівнюють по верхньому краю і залишають на 24 години. Після доби підставу накривають поліетиленовою плівкою. У весняно-літній сезон для застигання бетонної суміші потрібно 3-4 тижні, тоді як в умовах знижених температур чекати доводиться до півтора місяців.

Також можна зробити плитний фундамент.

Порядок дій:

  • Викопують котлован 0,3 м.
  • Розрівнюють грунт, утрамбовують підставу.
  • Засипають пісок рівним шаром, потім формують гравійну прошарок. Товщина обох шарів – 0,1 м.
  • Виготовляють і встановлюють опалубку.
  • Застеляють котлован поліетиленовою плівкою з достатнім запасом на стінки.
  • Роблять пару металевих решіток з арматури з розміром осередків 15х15.
  • Розміщують решітки в котловані на цеглинах. Сітки також відокремлюють один від одного цеглою, викладеними «шахматкою».
  • Заливають бетон. Для рівномірної заливки застосовується рукав, через який подається розчин.
  • Розрівнюють незастиглий бетон. Через 24 години накривають плівкою.



Щоб забезпечити рівномірне застигання, підстава протягом тижня змочують. До подальших будівельних робіт можна приступати після 3 або 4 тижнів.

спорудження каркаса

Потрібно сказати, що для виготовлення каркаса підходить не тільки метал, але і деревина. Дерев’яний каркас роблять з брусів 100 на 100. Деревині потрібна попередня обробка антисептиком і протигрибковим складом. Для кріплення і з’єднання брусів користуються металевими накладками і куточками.

Будівництво металоконструкцій, як уже говорилося, передбачає використання сталевого профілю. Можна використовувати куточки або прямокутну трубу. Елементи конструкції зварюють або скріплюють болтами. Ще буде потрібно кілька оцинкованих П-подібних профілів, для кріплення або з’єднання яких використовують заклепки або саморізи.

До установки стійок металокаркаса фундамент покривають двома шарами руберойду, щоб створити гідроізоляцію. Кріплення на підставі цокольного ригеля виконують за допомогою анкерів і дюбелів для роботи з твердими матеріалами. Ретельне балансування цоколя по вертикальній і горизонтальній осі – запорука отримання правильної геометрії всієї каркасної частини.

Установку несучих стійок виконують від кута. Монтаж проміжних стійок з горизонтальною перемичкою виробляють через рівні проміжки 0,5-0,8 м. Взагалі, в металоконструкціях стійки допускається розміщувати на відстані максимум 3 м.

Кожну стінку збирають на рівній основі, а потім зібрані елементи залишається лише підняти, щоб закріпити в кутах металокаркаса і цокольній частині гаражної конструкції. Каркас даху збирають і встановлюють аналогічним чином. Коли конструкція буде змонтована, потрібно переконатися в цілісності, міцності і надійності збірки. Після чого можна починати встановлювати сендвіч-панелі.

остаточне складання

Перед облицюванням конструкції фундамент накривають пластичним ізоляційним матеріалом, щоб виключити можливість дотику країв плит з основою.

Вертикальну установку панелей виконують за допомогою закріплення на верхньому і нижньому профілі за допомогою шурупів. Фіксацію сендвічів виробляють спеціальними саморізами, у яких поряд з прес-шайбою передбачена прокладка. Їх вкручують чітко під прямим кутом, щоб уникнути утворення щілин, що забезпечують прямий доступ вологи до утеплювача панелей. Для додаткового зміцнення плит і створення надійного гідроізоляційного шару місця стикування, як і замкові з’єднання, обробляють герметиком.

Сендвіч-панелі починають монтувати від кутів металокаркаса. Першу плиту використовують як направляючу для сусідніх панелей, обов’язково виставляючи її по рівню. Використання струбцини полегшує завдання вирівнювання плит і прискорює процес виготовлення стін. Кутові шви закривають спеціальними сталевими елементами. Коли все плити будуть встановлені, переходять до ізоляційно-утеплювальним робіт. Проводять монтаж нащельников на стиках сендвічів і влагозащитной планки (цокольного відливу) в місцях з’єднання цоколя і стін.

Облицювання панелями даху Автобокс має на увазі створення схилу, який виступає за покрівлю максимум на 30 см. Він потрібен під установку водозбірних жолобів. Для маскування щілин або зазорів використовують спеціальні профільні елементи.

Корисні рекомендації

Підказки по роботі з сендвіч-панелями:

  • Саморізи потрібно вкручувати в виступаючі частини облицювальних профілів, а не в місця «западин». Оптимальна відстань між кріпленнями – до 30 см.
  • Затискати саморізи потрібно з такою силою, щоб домогтися лише незначній деформації силіконової шайби. Не можна вдавлювати її цілком, так як це позбавляє конструкцію «дихаючих» властивостей. З тієї ж причини в місцях стикування сендвічів необхідна наявність мінімальних теплових зазорів.

  • Захисна плівка з плит видаляється після завершення всіх будівельних заходів. Якщо цим знехтувати, то рано чи пізно вона спровокує освіту вологи.

  • Використання драбини або інших предметів в якості опори для панелей при монтажі підвищує ризик пошкодження дорогого матеріалу. Порушення цілісності полімерного покриття, що захищає зовнішню металеву частину сендвіча, знижує корозійну стійкість металу, який може заіржавіти.

  • Досвідчені майстри, які не перший рік мають справу з сендвіч-панелями, рекомендують використовувати для їх різання електролобзик зі спеціальним полотном. Якість зрізу, зробленого болгаркою, буде нижче.

Монтаж гаража з сендвіч-панелей ви можете подивитися в наступному відео.

Від Борис Каролович

Ололо